۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۰۱

واکنش به گزارش مهر؛

مخزن آب در روستای چم کبود مستقر میشود/اتصال چم شهران به خط انتقال

مخزن آب در روستای چم کبود مستقر میشود/اتصال چم شهران به خط انتقال

خرم‌آباد- روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب لرستان در واکنش به گزارش خبرگزاری مهر پیرامون مشکل آب شرب دو روستای «چم کبود» و «چم شهران» پلدختر، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب لرستان در واکنش به گزارش منتشر شده در خبرگزاری مهر پیرامون مشکل بی آبی روستاهای «چم کبود» و «چم شهران» با عنوان «معضل بی‌آبی در روستاهای پلدختر / وعده‌های مسئولان برای مردم آب نشد» توضیحاتی را ارائه داد که مشروح آن در زیر آمده است:

روستای «چم کبود» یکی از روستاهای شهر معمولان بوده که در جریان سیل فروردین ۹۸ به طور ۱۰۰ درصد تخریب شده بود و روستا در مکان دیگری توسط خیران و دستگاه‌های مرتبط بازسازی شد.

بعد از یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری، در اواخر اسفندماه همکاران ما در مکان جدید روستا حضور یافتند و یک مخزن سیار مستقر کردند تا آب شرب مورد نیاز روستاییان را تأمین کنند؛ لازم به ذکر است که تعداد ۲۰ خانوار در روستای «چم کبود» سکونت دارند.

با انجام یکسری مطالعات کوتاه مدت اقدام به طراحی خط انتقال آب شرب از شهر معمولان به روستای «چم کبود» شد که طول این خط ۶ کیلومتر و اعتبار آن حدود یک و نیم میلیارد تومان بود.

در اوایل تابستان این پروژه آغاز شد و با توجه به جدیت موضوع و دغدغه مردم، علی رغم همه موانع در مسیر پروژه موفق شدیم در تاریخ ۲۰ شهریورماه آب رسانی به روستای «چم کبود» را انجام دهیم؛ هم اکنون مشکل آب شرب این روستا حل شده اما ممکن است برخی منازل مسکونی باشند که در فاصله نزدیک روستا باشند و در این رابطه هم یک مخزن را در روستا مستقر خواهیم کرد و می‌توانیم مشکل آب شرب چند خانوار اطراف روستای چم کبود را حل کنیم.

در خصوص روستای «چم شهران» نیز مردم یک چشمه تأمین آب داشته اند که از محل چشمه اهالی روستا تأمین آب می شده اند، اما اگر مخزن روستای «چم کبود» را به بهره برداری برسانیم می‌توانیم آب شرب روستای «چم شهران» و خانه‌های پراکنده اطراف این روستاها را تأمین کنیم و به شبکه اصلی خط انتقال متصل کنیم.

براساس این گزارش، نبود آب آشامیدنی اهالی سیل‌زده دو روستای «چم شهران» و «چم کبود» یکی از آثار مخرب سیلاب ویرانگر سال گذشته است؛ اگر چه آنها همه چیز خود را از دست دادند و روستا به نقطه دیگری جابجا و با تلاش مردم، جهادگران، خیران و مسئولان ساخته شد، اما همچنان مشکلات ادامه دارد.

دهیار روستای چم شهران در این رابطه به خبرنگار مهر گفته است: دو روستای «چم کبود» و «چم شهران» بخش معمولان از توابع شهرستان پلدختر با ۶۸ خانوار و ۴۰۰ نفر جمعیت با گرمای ۵۰ درجه با مشکل بی آبی مواجه هستند.

زهرا عزیزی افزود: پس از پیگیری چندین ماهه تازه نیمی از اهالی روستای «چم کبود» آن هم به صورت موقت شاهد جاری شدن آب آشامیدنی در لوله کشی منازل خود هستند و نیم دیگر همچنان با بی آبی دست و پنجه نرم می‌کنند.

کد خبر 5024002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha